Vi brinner inte för att skapa riktigt bra kommunikation, oavsett kanal

Nä, vänta nu, har det skett ett slarvfel här? Ska det inte stå ”Vi brinner för att skapa riktigt bra kommunikation, oavsett kanal” eller något annat pampigt, kanske till och med lite skrytigt i rubriken? Nope, inte den här gången.

Vad är egentligen en bra story? Uppkommer en bra story på samma sätt som när fiskargubbar försöker bräcka varandra med den ena hissnande berättelsen efter den andra – om hur just de minsann har fångat den största fisken? Skulle då vår story vara en berättelse om hur mycket just vi(!) älskar att ”skapa kommunikation som berör, oavsett kanal”? För, säger inte alla kommunikationsbyråer det? Sanningen är att vi alltid tävlar om dig som kund genom att berätta hur mycket just vi brinner för att skapa kommunikation (som berör, oavsett kanal). Något som mest blir till luddiga ord.

Lika stor som den där fisken – den som armarna inte räcker till för att beskriva storleken på – lika mycket kryddad story kan kommunikationsbranschens vackra ord vara. Det kan nog de flesta hålla med om. En story mår ofta bra av lite krydda, då smakar den precis så där gott som vi vill att den ska smaka. Och att krydda är vårt jobb. Men ibland glömmer vi att saker och ting kan smaka gott utan all den där kryddan. Kanske till och med godare. Ibland kan faktiskt en tomat få vara just en tomat. Och en morot få vara en morot.

Så låt oss nu vara riktigt, riktigt ärliga. Vi älskar vårt jobb, faktum är att det är ett av de roligaste jobben man kan ha. Vi gör alltid vårt allra bästa för att skapa riktigt bra kommunikation med riktigt bra resultat. Men brinner vi för det mest av allt i hela världen?

Nej.

Skateboard
Familj

Det vi verkligen brinner för finns faktiskt utanför våra kontorsväggar. Det handlar om familj och vänner, sill och skogspromenader. Om resor och raketer, gulaschsoppor och ideella föreningar. Om farmor och farfar, skumpa och skateboard, katter och hundar, välgörenhet, båtturer, och fallskärmshopp. Men även om pasta och orientering, husmålning och kallbad, bullbak och bubbel. Och om svampplockning, hockey och hantverksöl.

Det är dessa erfarenheter och upplevelser, människor och möten som gör att vi har något att skriva om, och forma efter. Det är saker som gör att vi mår bra. Och när vi mår bra kan vi se till att du och ditt företag mår bra.

Det är en bra story.

Läs mer om våra tjänster och vad vi kan hjälpa till med här